۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت  | 
دانستنی های صنعت چاپ
دسته بندي
<<  ÞÈáí  20212223242526272829  ÈÚÏí  >>
  ابتکار در طراحی چند لوگوی مختلف
در نگاه اول ممکن است فکر کنید این فلش نقش خاصی ندارد. ولی معنای آن این است که در وب سایت آمازون همه چیز از a تا z وجود دارد و همچنین لبخندی که بر چهره مشتری می نشیند در آن نمایان است.

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

  ابتکار در طراحی لوگوی چند برند مشهور
بسکین رابینز یکی از مشهورترین تولیدکنندگان بستنی در سراسر جهان است که 31 طعم متنوع برای بستنی هایش ثبت کرده است.

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

  هنر طراحی بسته بندی
گرافیک در میان عامه مردم هم معنای تبلیغات به کار برده می شود. حال آنکه تبلیغات یکی از کاربردهای این هنر است.در برخورد با هنر گرافیک با دو شاخه اصلی روبرو می شویم: ۱- گرافیک هنری (Graphic art) ۲- طراحی گرافیک (Graphic design)

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

  شیوه مصرف، عاملی تعیین کننده در انتخاب روش بسته بندی
بسته بندی یک مفهوم مطلق نیست، بسته بندی یک مفهوم نسبی است؛ یعنی ذات و کیفیتش وابسته به چیز دیگری است. موارد بسیاری پیش آمده که طراح، ایده آلی از بسته بندی را در ذهن تصور کرده و پیوسته در حال تطبیق همه چیز با آن است. بدون آن که واقعیت و امکانات موجود را در نظر بگیرد و یا ببیند اصولا چنین چیزی لازم است.

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

  ویژگی های بسته بندی مطلوب
مقدمه: در یک تقسیم بندى کلى، سه سطح اصلى مى توان براى هر کالا در نظر گرفت. اول خود کالاست که شامل خدماتی مشکل گشا یا فوایدی اساسى است که خریداران در هنگام خرید آن را انتظار دارند. در سطح بعدى طراحان کالا بر مبناى شالوده کالا، یک کالاى واقعى را به وجود مى آورند که بسته بندى در این سطح قرار مى گیرد. بسته بندى به همراه مواردى مثل طرح و نام تجارى و کیفیت به نحوى با هم ترکیب مى شوند که ارائه کننده فایده اصلى کالا باشند. آخرین سطحى که مورد توجه قرار مى گیرد مزایاى اضافى مثل خدمات پس از فروش، تضمین ها

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

  نقش طراحی فراگیر در بسته بندی
تعریف طراحی فراگیر: طراحی فراگیر به طراحی محصولات و محیط گفته می شود به گونه ای که بدون نیاز به سازگاری خاص و طراحی دوباره، برای اکثریت افراد جامعه قابل استفاده باشد. باید توجه داشت که طراحی فراگیر یک سبک طراحی نیست. هر جا که قرار است از یک محصول یا محیط به صورت عمومی استفاده شود طراحی می بایست بر طبق اصول طراحی فراگیر انجام گیرد.

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

  بهره گیری از عوامل ضد جعل در طراحی بسته بندی (اسکناس یورو)
در طراحی برخی از اقلام بسته بندی، لحاظ نمودن پارامترهایی که امکان تهیه نمونه های جعلی مشابه را به حداقل برساند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از جمله این موارد می توان به بسته بندی هایی اشاره نمود که محتوی اشیاء گران قیمت و یا مواد دارویی بوده و در واقع تنها پارامتر مؤید محتوی، بسته بندی است. همچنین برخی از برندها، همچون Mango یا Diesel جهت کمک به شناسایی محصولات خود نسبت به نمونه های جعلی و حفظ خوشنامی برند خود در بازار فروش، از شیوه های ضدجعل در طراحی برچسب و Tag محصولات بهره می برند.

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

  انقلاب الکترونیک و تأثیرات آن بر چاپ و بسته بندی
پانصد سال تغییر چندانی در صنعت چاپ رخ نداد. اما حالا همه چیز به سرعت در حال تغییر است این امر به ویژه در عرصه بسته بندی که تکنولوژی های نوین، بازارهای جدید و رقابت در آن به پرسش های تازه دامن زده اند، بیشتر صدق می کند. چاپ بسته بندی در آینده در اختیار که خواهد بود و آنچه چاپ می شود، چه خواهد بود؟

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

  تأثیرات مثبت طراحی مجدد بسته بندی
طی تمام سال هایی که آن لکه سیاه روی قوطی چای به چاپ می رسید، خیلی ها گمان می کردند، این جعبه ها از قدیم چاپ شده بوده اند و حالا تنها یک رنگ سیاه روی آنها زده می شود، در حالی که مدیران شرکت برای پایبندی به طرح جعبه و پرهیز از ارائه محصول در بسته های متفاوت، نگران از دست دادن مشتریان بودند. در واقع مردم هم می دانستند که پشت آن لکه سیاه، همان تصویر خطی چهره زن وجود دارد.

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

  11 اختراع جالب
11 اختراع جالب

۱۳۹۶/۱۱/۶ :تاريخ

<<  ÞÈáí  20212223242526272829  ÈÚÏí  >>