۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت  | 
اطلاعیه ها
دسته بندي
<<  ÞÈáí  19202122232425262728  ÈÚÏí  >>
  روزگار غریب یک ناشر
عبدالعظیم فریدون بیش از 35 سال است که در حوزه نشر کتاب فعالیت دارد و انتشارات مدرسه را فرزند خودش می‌داند و معتقد است علی‌رغم اینکه در زمان گذشته تعداد کتاب‌ها کمتر و آماده‌سازی و چاپشان ضعیف‌تر بود اما از نظر محتوا غنی‌تر بودند اما الان به آماده‌سازی و چاپ بیشتر از محتوا توجه می‌شود.

۱۳۹۷/۶/۳ :تاريخ

  چاپگر سه بعدی به عرصه ارتش وارد شد
سربازان حاضر در مناطق مرزی، مجبورند هفته‌ها در انتظار تأمین مایحتاج ضروری خود به سر ببرند. اخیراً پژوهشگران، روشی را برای ساخت بسیاری از لوازم مورد نیاز در ارتش آمریکا پیشنهاد کرده‌اند. این روش مبتنی بر چاپ سه‌بعدی است و از بطری آب، مقوا و دیگر مواد تجدیدپذیر به عنوان مواد اولیه جهت ساخت اقلام ضروری سربازان استفاده می‌کند.

۱۳۹۷/۶/۱ :تاريخ

  چیزی فراتر از بحران
حسین احمدی مدیر صنایع چاپ مادرول با اشاره به شرایط اقتصادی و این مسئله که چالش‌های اقتصادی از مشکل گذشته و به مرز بحران رسیده است گفت: چرخه‎ی حیات هر مجموعه‌ی صنعتی به مواد اولیه بستگی دارد؛

۱۳۹۷/۶/۱ :تاريخ

  نبود استراتژی لازم در سایه‎ی عدم اطلاعات
یدالله طاقتی احسن مدیر مرکز همدان لیبل، مدیرمسئول روزنامه همدان پیام و رئیس کانون کارآفرینان استان همدان در این زمینه گفت: موانع پیش روی صنعت، نامشخص بودن سیاست‌های دولت و همچنین ناتوانی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها موجب بی‌ثباتی در بازار شده است و این رویداد در حوزه‌ی بازارهای داخلی تولیدکنندگان را با ابهام روبه‌رو کرده است.

۱۳۹۷/۶/۱ :تاريخ

  قیمت کاغذ ثابت باقی ماند
رئیس اتحادیه صحافان گفت: قیمت کاغذ به همان میزانی که افزایش یافته بود باقی مانده است اما باید کاهش پیدا کند.

۱۳۹۷/۵/۳۰ :تاريخ

  بحران دامن گیر مقوا شد
رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با هشدار در زمینه کمبود انواع مقوا در آينده نزدیک گفت: امروز در زمینه ثبت سفارش و واردات انواع مقوا شامل پشت‌طوسی، اف بی بی،پشت سفید و گلاسه با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم و اگر در آینده نزدیک برای ورود این کالا به کشور راهکاری اندیشیده نشود با بحران در این حوزه مواجه خواهیم شد.

۱۳۹۷/۵/۳۰ :تاريخ

  دست برخی ناشران متخلف رو شد
رئیس هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه کتاب تهران، با اعلام پایان رسیدگی به پروندهای ارجاع شده به این هیئت، از تائید بسیاری از آراء هیئت بدوی خبر داد.

۱۳۹۷/۵/۳۰ :تاريخ

  نبض بازار در دستان برخی ناشران
با بررسی جدول پرتکرارهای نشر در سال‌های اخیر، می‌توان فرایند حضور ناشران عمومی و شناخته شده در بازار کتاب را به وضوح دید؛ ناشرانی که توانسته‌اند نبض بازار را زیر انگشت بگیرند و ضمن رسیدن به توجیه و صرفه اقتصادی، در جامعه ذائقه‌سازی کنند.

۱۳۹۷/۵/۳۰ :تاريخ

  تخصصی نبودن عرصه نشر به کاهش سرانه مطالعه دامن می زند
پرویز بیگی حبیب آبادی مدیر مسئول "انتشارات فصل پنجم" تخصصی نبودن عرصه نشر را یکی دیگر از عوامل کاهش سرانه مطالعه کتاب خواند و گفت: مخاطب به عنوان مثال می خواهد یک موضع خاص را دنبال کند و برای پیدا کردن کتابی مربوط به آن موضوع با 100 ناشر روبرو می شود که درباره آن موضوع کتاب چاپ کرده اند.

۱۳۹۷/۵/۳۰ :تاريخ

  اشیا چاپ 4 بعدی پا به عرصه گذاشت
با تلاش گروهی از مهندسان مکانیک دانشگاه "هنگ‌کنگ"، اولین سرامیک چاپ 4 بعدی دنیا ساخته شد.

۱۳۹۷/۵/۲۹ :تاريخ

<<  ÞÈáí  19202122232425262728  ÈÚÏí  >>