۱۴۰۳ جمعه ۷ دي  | 
دانستنیهای چاپ

 دانستنیهای چاپ

    طراحی پاکت نامه

    ابعاد پاکت نامه معمولاً متناسب با ابعاد سربرگ (A4) تعیین می شود. بهتر است ابعاد پاکت مورد نظر در حالت بسته شده، یک سوم ابعاد سربرگ به اضافه ی شش میلیمتر (پهنا و بلندا) باشد.

    پاکت نامه نیز دارای نشانه و عنوان است و درج نشانی بر روی آن الزامی است. محل قرارگیری نشانه و عنوان معمولاً در نیمه ی سمت چپ و بالاست. نشانی نیز قاعدتاً در پایین سمت چپ قید می شود. چیدمان عناصر موجود در پاکت نامه بیشتر در حالت افقی انجام می گیرد.

    آنچه باید مورد توجه باشد، خالی نگهداشتن نیمه ی بالا و سمت راست پاکت جهت چسباندن تمبر و انجام عملیات پستی است (در صورتی که هزینه پست پیشاپیش محاسبه شده باشد، استفاده از این بخش، نیز بلامانع است) البته مقصود از خالی بودن این بخش، عدم درج اطلاعات نوشتاری و تصاویری نظیر آرم است و استفاده از خطوط و فرم های تزئینی امکان پذیر خواهد بود، اگر چه همین موارد نیز بایستی با احتیاط انجام شود چرا که چسباندن تمبر و درج مهرهای پستی اثر گذاری خود را خواهند داشت.

    در صورتی که پاکت نامه شما بخشی از یک ست اداری می باشد، نکته ی پر اهمیت در طراحی آن، ضرورت هماهنگی بصری در تمامی محصولات است. به عبارت دیگر یک هویت مشخص باید در میان سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه، کارت پرسنلی و ... موجود باشد.

    این هویت بصری مشترک می تواند از طریق ارائه ی عناصر بصری تزئینی مشترک و یا با نحوه رنگ پردازی و چیدمان مشابه و ... ایجاد شود.

    بطور معمول نقطه شروع طراحی اوراق اداری از سربرگ یا کارت ویزیت است و سپس بر اساس الگوی اولیه، موارد بعدی شکل خواهند گرفت، ضمن آنکه در هر مرحله امکان بازنگری و تغییر بر روی موارد انجام شده پیشین محتمل است.

    پیشرو گرافیک http://www.pishrographic.ir


    طراحی سربرگ

    برگه ای است که بطور معمول در قطع A4 ( 21×29.7 سانتیمتر) ارائه می شود و برای انجام امور نامه نگاری ادارات و موسسات یا اشخاص حقیقی مورد استفاده قرار می گیرد. مواردی که امکان حضور در سربرگ را دارند، عبارتند از: نشانه و عنوان، نشانی، عناوینی مانند «تاریخ، شماره، پیوست» که با توجه به فایل های آماده برای نامه نگاری های اداری، بر روی سربرگ چاپ نمی شوند و تنها فضای لازم برای چاپ آنها توسط چاپگرهای رومیزی در سربرگ پیش بینی می شود.

    همچنین عناصر بصری تزئینی دیگر. بطور معمول محل قرارگیری آرم و عنوان در بالای سربرگ پیش بینی می شود، این مورد به ویژه در سربرگ های ادارات دولتی بعنوان یک اصل رعایت می شود. اگر چه در سایر موارد، طراح می تواند با توجه به روحیه و محدوده ی فعالیت سفارش دهنده، مکان مناسب برای قرار گرفتن آرم و عنوان را تعیین کند.

    بدیهی است که محل قرارگیری آرم نباید لطمه ای به کاربری اصلی سربرگ (ضرورت نگارش متن بر روی آن) وارد کند. قرار گرفتن نشانه و عنوان در سمت چپ یا راست (بالا) سربرگ بستگی به شکل و جهت نشانه دارد، ولی بطور معمول در سربرگ های دولتی نشانه در سمت راست بالا قرار می گیرد تا امکان درج تاریخ و شماره نامه در سمت چپ بالا میسر باشد، زیرا درج موارد یاد شده در سمت چپ این امکان را فراهم می کند تا پس از آرشیو و بایگانی نامه های وارده، دستیابی به نامه های مورد نظر بر اساس شماره و تاریخ نامه (در هنگام ورق زدن پرونده بایگانی شده سریع تر انجام پذیرد.) ابعاد نشانه، اگر چه متأثر از شکل گرافیک آن قابلیت کوچک و بزرگ شدن خواهد داشت ولی غالباً محدوده ای بین 5 تا 15 سانتیمتر مربع را به خود اختصاص می دهد. اندازه قلم عنوان نیز بسته به کوتاه یا مفصل بودن آن بین 10 پوینت تا 14 پوینت تعریف و معمولاً با قلم ضخیم ارائه می شود. لازم به توضیح است در صورتی که عنوان طولانی باشد، امکان شکستن آن به دو یا سه خط مقدور است و اغلب بخش های اصلی عنوان را با قلم بزرگ تر از بخش های دیگر قید می کنند. عنوان بلافاصله در کنار آرم قرار می گیرد و بر حسب شکل آرم و ضرورت های دیگر، در پایین، چپ یا راست نشانه جای خواهد گرفت. اگر چه محل قرار گیری عنوان بسته به شکل کلی سربرگ قابل تعریف است اما قرار گیری عنوان در بالای نشانه ی فرضی دور از ذهن است. نوع قلمی که برای عنوان استفاده می شود باید با گرافیک آرم و محدوده فعالیت صاحب آن متناسب باشد. نشانی اغلب در سربرگ قید می شود. اندازه ی قلم نشانی نیز متاثر از کوتاه یا بلند بودن آن محدوده ای بین قلم 8 تا 12 پوینت نازک خواهد داشت، اگر چه نوع فونت قلم انتخابی در اندازه ی قلم بسیار تعیین کننده است.

    همچنین نحوه چیدمان نوشتار نشانی نیز تحت تاثیر دیگر عوامل بصری، می تواند چپ چین، راست چین، وسط چین و یا حتی چیدمانی نامنظم و ساختار شکن داشته باشد.

    عناصری که در سربرگ قید می شوند از حاشیه های سربرگ فاصله خواهند داشت (این حاشیه ها از یک سانتیمتر کمتر نخواهند بود). در طراحی گرافیکی سربرگ باید توجه داشت زمینه ی سربرگ حتی الامکان فاقد رنگ باشد، زیرا در صورت عدم رعایت این امر، در هنگام کپی گرفتن یا ارسال سربرگ بوسیله فکس، زمینه ی نسخه ی تکثیر شده، تیره و فاقد کیفیت و کاربرد خواهد بود. همچنین گرفیک اجرا شده برای سربرگ باید به گونه ای باشد تا مشکلی برای نگارش متن و خواندن آن ایجاد نکند. نهایتاً بسته به موضوع و محدوده فعالیت و همچنین نظر سفارش دهنده، محدودیت های ذکر شده امکان کمرنگ شدن دارند و طراحی سربرگ هایی با قطع های متفاوت و گرافیک متنوع امکان پذیر خواهد بود.

    قطع A5 (8/14 × 21 سانتیمتر) پس از قطع A4 در اولویت طراحی قرار دارد. معمولاً این قطع برای مکاتبات داخلی و یا متن های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. باید توجه داشت اگر چه ابعاد سربرگ های A5 نصف سربرگ های A4 است اما نباید عناصر بصری را نیز به همین نسبت کوچک کرد، بلکه باید دقیقاً و مجدداً انتخاب قلم نوشتار و ابعاد عناصر بصری انجام پذیرد. نحوه گرافیک سربرگ در قطع های گوناگون، معمولاً یکسان است و تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند.

    پیشرو گرفیک www.pishrographic.ir



    طراحی کارت ویزیت

    در 10 ثانیه اول مشتریان درباره شرکت شما قضاوت خواهند کرد. بنظر غیرواقعی میرسد ولی این همان اتفاقی است که برای یک کتاب و براساس طراحی جلد آن می افتد. رعایت اصول در طراحی کارت ویزیت میتواند تاثیر مثبتی بر مشتریان شما در نگاه اول داشته باشد. در ادامه 7 نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت را بررسی خواهیم کرد.

    1- رنگ و سایز کارت ویزیت

    قبل از شروع طراحی کارت ویزیت مشخص کنید که آن را با چه ابعاد و روشی قرار است چاپ کنید. نوع فایل و سایز کارت را از چاپخانه ای که میخواهد آن را برای شما تولید کند بپپرسید. سایز معمول برای طراحی کارت ویزیت 84 در 55 میلیمتر است و بهترین سایزی که میتوانید در آن طراحی کارت ویزیت را انجام دهید 1039 در 697 پیکسل خواهد بود. برای اطمینان از کیفیت نهایی کار تصاویر بکار رفته در آن باید حداقل 300 dpi باشند.

    طراحی کارت ویزیت را بر اساس CMYK انجام دهید و تنظیمات برنامه خود را به هیچ عنوان بر روی RGB قرار ندهید. در CMYK رنگ سفید توسط کاغذ چاپ تامین میشود و امکان ساخت رنگ سفید نیست.

    سیستم RGB براساس نور و مناسب نمایشگر ساخته شده است، در این روش رنگ سفید با ترکیب سبز، آبی و قرمز ساخته میشود، اگر طراحی کارت ویزیت را با RGB انجام دهید هرچقدر هم که از رنگهای خود راضی باشید در نهایت نتیجه طرح بعد از چاپ چیز متفاوتی خواهد بود.

    2- تعیین محل برش

    در حالتی که در طراحی کارت ویزیت زمینه را سفید انتخاب نکرده اید، حتما فضایی را برای برش احتمالی در نظر بگیرید. برای اطمینان از آسیب ندیدن طرح اصلی یک حاشیه 3 میلیمتری از هر طرف کارت با رنگ زمینه کارت را خالی بگذارید و اطلاعات مهم را در این بخش از طراحی کارت ویزیت قرار ندهید.

    3- عدم استفاده از خط حاشیه

    در واقع پیشنهاد میکنیم که به هیچ عنوان از خط حاشیه در طراحی کارت ویزیت استفاده نکنید. در طرح اولیه زیبا بنظر میرسد ولی در برش نهایی ممکن است که این حاشیه از اطراف یکسان نبوده و کل طراحی کارت ویزیت شما را تحت تاثیر قرار دهد. تمامی دستگاهها هنگام برش لبه ها درصدی خطا دارند. یک میلیمتر خطا میتواند تمام زحمات شما را از بین ببرد.

    4- استفاده از رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیت

    انتخاب رنگها در هر طرحی تاثیر بسزایی خواهد داشت و طراحی کارت ویزیت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. رنگهای شارپ و چشمگیر میتواند توجه افراد را به کارت شما افزایش دهد ولی در نظر داشته باشید که استفاده از آنها به سادگی و زیبایی طراحی کارت ویزیت شما لطمه نزند و همچنین سعی کنید همخوانی مناسبی بین رنگهای به کار رفته در سایت، سربرگ، تبلیغات و طراحی کارت ویزیت خود برقرار کنید.

    ابزارهای رایگان و آنلاین زیادی برای پیشنهاد ترکیب رنگ مناسب در اینترنت یافت میشوند.

    5- متن شما باید خوانا باشد

    یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت که گاهی اوقات کارایی آن را به کل از بین میبرد خوانا نبودن نوشته های روی آن است. مشتریان شما نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما با مشکل مواجه شوند. این مشکل در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن و یا استفاده از سایه ها و افکتهای نامناسب برای چاپ ایجاد میشود. در طراحی کارت ویزیت خود در نظر داشته باشید حتی افرادی که چشم ضعیفی دارند هم بتوانند به راحتی اطلاعات کارت را بخوانند.

    اطلاعات مهمتر مانند نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آنها را پیدا کند.

    6- همه اطلاعات مهم را در آن قرار دهید

    تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در پشت ویا در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید، مهمترین مطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:

    نام شرکت: نامی که مشتریان شما را با آن میشناسند و یا شما ترجیح میدهید به آن نام شناخته شوید.

    زمینه کاری: اطلاعات مناسبی از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید. سعی کنید تفاوت خود با سایر رقبایتان را در جمله ای کوتاه بیان کنید.

    اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.

    QR کد: راه مناسبی برای انتقال سریع اطلاعات تماس مانند آدرس سایت است و میتواند شخصیت حرفه ای به شرکت و طراحی کارت ویزیت شما بدهد.

    7- ذخیره فایل طراحی کارت ویزیت

    بخش نهایی و مهم کار، ذخیره صحیح فایل است، عدم دقت در این بخش میتواند زحمات شما در طراحی کارت ویزیت را هدر داده و نتیجه کار را با آنچه در ذهن دارید تغییر دهد.

    تصویر باید با فرمت Jpg و یا TIF ذخیره شود، از ذخیره فایل ها با پسوند PNG خودداری نمایید.

    منبع: وبسیما www.websima.com


    طراحی لوگو

    لوگو، چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود دارای ظاهری قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود.

    طراحی یک نمایه ی بصری موثر از یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر طراحی های گرافیکی دارد. مثل هر کاری که نیاز به مهارت های خاص خود دارد، طراحی لوگو نیز نیازمند تمرین و تجربه فراوان دارد تا بتوان یک لوگوی موفق خلق نمود. داشتن دانش کافی یکی از گزینه هایی است که هر طراح لوگوی قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.

    1. کارهای مقدماتی جزو ضروریات است

    طرح های اولیه که به صورت دستی روی کاغذ نقاشی می شود اولین و مهمترین مرحله در طراحی یک لوگوی تاثیرگذار است. این طرح‌‌ها می تواند شامل نقاشی های ساده ای باشد که با خودکار یا مداد روی کاغذ نقاشی می شود و یا در برنامه های طراحی وکتور مثل ایلاستریتور (Illastrator) رسم می شود.

    کار خود را با کشیدن 20 الی 30 طرح اولیه یا ایده آغاز کنید و سپس از بین آنها و یا با ترکیب چند ایده به ایده اصلی دست پیدا کنید. در صورتی که هیچ یک از این طرح ها به شما کمک نکرد طرح های دیگری رسم کنید.

    یک طراح حرفه ای در مقایسه با دیگر بخش های طراحی، زمان بیشتری صرف این مرحله از کار می کند.

    2. تعادل

    تعادل در طراحی لوگو امر بسیار مهمی است، چون ذهن ما به طور طبیعی در صورتی طرحی را دلپسند و جذاب ارزیابی می کند که آن طرح متقارن و دارای تعادل باشد.

    با حفظ تعادل میان طرح های گرافیکی، رنگ ها و سایز عناصر در هر طرف طرح، یک لوگوی متعادل طراحی کنید. هر چند گهگاه می توان قانون تعادل را شکست، اما به یاد داشته باشید که لوگوی شما را انبوهی از مردم دیده خواهد شد نه فقط توسط کسانی که این لوگو برای آنها خوشایند است و آن را به عنوان یک اثر هنری بی نظیر تلقی می کنند، بنابراین طراحی یک لوگوی متعادل یکی از اصول مهم طراحی لوگو است.

    3. سایز

    وقتی وارد مبحث طراحی لوگو می شویم، سایز اهمیت ویژه ای پیدا می کند. یک لوگو باید در هر سایز و اندازه ای زیبا و خوانا باشد. یک لوگو در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که هنگامی که که سایز آن بیش از اندازه کوچک شود، مثلا برای استفاده روی پاکت نامه یا سربرگ، باز هم کیفیت، خوانا بودن و زیبایی خود را حفظ کند. همچنین هنگامی که در قالب های بزرگتر مثل پوستر و بیل بورد، و قالب های الکترونیکی مثل تلویزیون و وب مورد استفاده قرار می گیرد نیز از همان شکل و شمایل و کیفیت اولیه برخوردار باشد. از آنجا که خواندن لوگو در مقیاس های کوچک معمولا سخت تر است، بنابراین سعی کنید ابتدا لوگو را روی سربرگ و یا پاکت نامه چاپ کنید تا ببینید هنوز قابل خواندن هست یا نه.

    شما می توانید لوگوی خود را در مقیاس های بزرگتر نیز آزمایش کنید.

    4. استفاده هوشمندانه از رنگ

    تئوری رنگ بسیاری پیچیده است، اما طراحانی که اصول آن را درک کرده اند قادر به استفاده از مزایای آن در طراحی های خود هستند.

    اصولی که باید آنها را به یاد بسپارید عبارتند از:

    -از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه رنگ به هم نزدیک هستند. مثلا برای یک پالت گرم از رنگ های قرمز، نارنجی و درجات مختلف رنگ زرد استفاده کنید.

    - از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید چون این رنگ ها به سختی دیده می شوند.

    - لوگو باید در رنگ های سیاه، سفید و خاکستری و همچنین در دو رنگ نیز زیبا و جذاب به نظر برسد.

    - گاهی شکستن قوانین مانعی ندارد، فقط مطمئن شوید برای این کار دلیل قانع کننده ای دارید.

    دانستن اینکه رنگ ها چگونه باعث برانگیخته شدن احساسات و حالات مختلف می شوند نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال، رنگ قرمز می تواند حس عصبانیت، عشق، هیجان و استحکام و توانایی را القا کند. این نکته را به یاد داشته باشید که شما می توانید انواع رنگ ها را با هم ترکیب کنید و رنگی را به دست آورید که حس اصلی که برند باید به بیننده منتقل کند را در طرح ایجاد کنید.

    استفاده از رنگ های خاص و تک یکی دیگر از ایده های موثر است. برخی از برندها فقط با رنگ خاص و منحصر به خود قابل تشخیص و شناسایی هستند. مثلا وقتی به John Deere فکر می کنید، در واقع به John Deere سبز رنگ فکر می کند، و این مجموعه این برند را از رقبای خود متمایز می کند.

    5. سبک طراحی باید مناسب کمپانی باشد

    شما می توانید از سبک های طراحی مختلف برای طراحی لوگو استفاده کنید و برای پیدا کردن سبک مناسب باید اطلاعاتی در مورد مشتری و برند داشته باشید.

    در حال حاضر گرایش طراحان لوگو به سمت سبک Web 2.0 یعنی لوگوهایی با نمای سه بعدی است که دارای گرافیک های برجسته، گرادیانت و سایه هستند.

    این سبکبرای یک وب سایت Web 2.0 و یا یک کمپانی تکنولوژیکی مناسب است، اما ممکن است برای سایر برندها تا این اندازه تاثرگذار نباشد.

    قبل از شروع کار، در مورد مشتری خود و مخاطبان او تحقیق کنید. این به شما کمک می کند از همان ابتدا بهترین سبک طراحی را تشخیص دهید و از دوباره کاری های متعدد جلوگیری کنید.

    6. تایپوگرافی یک عامل مهم

    انتخاب فونت و سایز مناسب برای آن سخت تر از چیزی است که فکر می کنید. اگر طرح لوگوی شما شامل متن باشد که این متن جزئی از لوگو یا تگ لاین باشد، به زمان زیادی برای مرتب سازی و دسته بندی انواع مختلف فونت و آزمایش آنها در طرح، قبل از گرفتن تصمیم نهایی نیاز خواهد داشت.

    سه نکته را هنگام انتخاب فونت برای لوگو مد نظر داشته باشید:

    - از به کار بردن فونت هایی که رواج زیادی دارند، مثل فونت Comic Sans، اجتناب کنید، چون باعث می شود طرح غیر حرفه ای و آماتور به نظر برسد.

    - مطمئن شوید هنگامی که سایز فونت کوچک می شود هنوز خوانا است، خصوصا در مورد فونت های script.

    - یک فونت کافی است، از به کار بردن دو فونت مختلف در یک طرح اجتناب کنید.

    سعی کنید برای طرح خود از یک فونت سفارشی استفاده کنید. هر چه فونت اصیل تر باشد طرح را خاص تر می کند. از نمونه های موفق از لوگوهایی که در آنها از فونت سفارشی استفاده شده است ! Yahoo و Twitter و Coca Cola را می توان نام برد.

    7. هدف به رسمیت شناختن است

    نکته اصلی در طراحی یک لوگو به رسمیت شناختن و شناساندن یک برند است. خوب شما چگونه این هدف را برآورده می کنید؟

    این موضوع مورد به مورد متفاوت است، اما هدف از طراحی یک لوگو این است که متوسط افراد یک جامعه آن برند را به یاد بسپارند.

    از این نمونه لوگو می توان لوگوی Coca-Cola, Pepsi, McDonald's و Nike را نام برد. با یک نگاه اجمالی به این لوگوها می توانید آنها را بلافاصله تشخیص دهید.

    کلید طراحی یک لوگوی محبوب و رسمی که به سرعت شناخته شود، ترکیب همه عناصری است که در این مقاله از آنها صحبت شد، یعنی سایز، سبک، رنگ، تایپوگرافی و اصالت.

    نادیده گرفتن هر یک از این موارد در طول فرایند طراحی کیفیت طرح نهایی را دچار خدشه می کند. پس هم اکنون طرح خود را بررسی کنید و ببینید مطابق این معیارها هست.

    یک آزمایش سریع مشخص می کند آیا لوگوی شما به اندازه لازم و کافی قابلیت شناخته شدن هست یا نه. برای این کار لوگو را جلوی یک آینه قرار دهید و ببینید لوگو در این حالت همه قابل تشخیص هست.

    به یاد داشته باشید که لوگوها در دنیای واقعی در معرض دید مخاطب قرار دارند، مثلا روی اتوبوس و بیل بورد.

    بنابراین شما باید قبل از ارائه لوگو به مشتری آن را از زوایای مختلف در معرض دید قرار دهید تا ببینید به راحتی قابل تشخیص هست.

    8. از متفاوت بودن نهراسید

    برای برنده شدن در یک رقابت، باید به خود به عنوان یک طراح که دارای یک سبک خاص و منحصر به فرد است اطمینان و اعتماد داشته باشید. به جای کپی و تقلید از یک سبک یک طرح دیگر، ابداع گر بوده و در بین انبوهی از طراحان برجسته باشید.

    از کار روی برنامه و نرم افزاری که برای طراحی استفاده می کنید لذت ببرید، طرح خود را دائما تغییر دهید تا زمانی که احساس کنید به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده اید.

    9. ساده طراحی کنید

    هر چه لوگو ساده تر باشد راحت تر قابل تشخیص است. برای مثال، لوگوی Nike یکی از ساده ترین لوگوهای دنیا است که در عین حال به راحتی قابل تشخیص و شناسایی است.

    قانون ساده طراحی کردن را از هم اکنون در برنامه کاری خود قرار دهید. اغلب با یک طرح پیچیده روبرو می شوید اما در نهایت به یک طرح ساده دست پیدا می کنید.

    10. از افکت ها استفاده کنید

    Adobe Illustrator, Freehand, Photoshop و سایر برنامه های گرافیکی دارای ابزارهای قدرتمند و فیلترهای متعددی هستند که شما می توانید از آنها در طراحی لوگوی خود استفاده کنید، اما فراموش نکنید در این کار زیاده روی نکنید.

    11. توسعه یک طرح "خط مونتاژ"

    برای تولید پی در پی لوگوهای با کیفیت، باید فرایند طراحی یا "خط مونتاژ" خود را بهبود و گسترش دهید. این فرایند شامل مراحل زیر است:

    - تحقیق و جستجو

    - بارش مغزی و تولید ایده

    - کشیدن طرح های اولیه

    - بهبود و ارتقای طرح های وکتور

    - ارسال طرح برای مشتری

    - حذف یا اضافه کردن آنچه مشتری می خواهد

    - نهایی سازی و تکمیل طرح و ارسال مجدد آن برای مشتری

    هر چند ممکن است بخواهید دستورالعمل را کمی تغییر دهید، اما اید این مراحل را در طراحی هر لوگو دنبال کنید.

    این به شما کمک می کند کارتان ساده ترشده، کار هدفمند و سازماندهی شده بماند، تمرکز روی قسمت هایی که لازم است از بین نرود و بهترین کیفیت و منسجم ترین نتایج را به دست آورید.

    12. استفاده از طرح های دیگر برای الهام گرفتن

    قانون آخر برای طراحی یک لوگوی تاثیرگذار بسیار ساده است. از طرح های دیگر طراحان کپی برداری نکنید! این در حالی است که الهام گرفتن از آثار طراحان دیگر توصیه می شود.

    شما می توانید از گالری های آنلاینی که وجود دارد برای کسب ایده های جدید برای طراحی استفاده کنید. استفاده از این وب سایت ها را منع نمی کنیم اما توصیه می کنیم کار را از کشیدن یک طرح اولیه آغاز کنید و آن را گام به گام کامل کنید تا یک طرح اصیل خلق کنید.

    منبع: persiangfx.com

 
تاريخ: ۱۳۹۶/۱۰/۱۱